Followers

Thursday, April 7, 2011

~~ARRRRGGHH... GEMUK!!!~~

arrgghhhh.. gemukkkk!!! 

tuh la perkataan selalu keluor dr molot aku... asal tgk cermin, confirm akan jerit perkataan gemuk... tuh da fact... memang aku GEMUK!!! xcaya tanye mak abah, tnye kawan2... hahaha... 

cane aku leh gemuk??? aku pown xtau... ase nye sbb aku ni suka makan kot... hahah... mane xnye, pas makan mata ngantok, ambik bantal terus tido.. nikmat wooo!!! xcaya, ce korang buat cmtuh, mesti korang pown akan ase nikmat...

aku ni jarang jugak layan korea, jepun.... p kalo d layan tuh, mmg xleh nk ganggu la kan... kekadang gk aku terpk pesal orang2 jepun korea ni susah cecangat nk cr yang DEBAB2 cam aku nihhh??? sanggup tau aku google nk tau sbb pe... last2 ni aku jumpa:

1. orang jepun makan banyak makanan laut dan sayur-sayura... aku plak banyak amek ayam goreng n plus sayur aku xmakan...

2. orang jepun makan dalam kuantiti yang sedikit, semangkuk nasi dan beberapa keping daging... aku pulak, makan cikit p fast food mmg banyak.. cane xgemuk???

3. orang jepun diajar dari kecik berbasikal or berjalan kaki kemana2 aje dan mereka amalkan sehingga dewasa... yang aku plak jalan kaki n nek basikal masa kecik... dah besar nek keta... aduss!!



kawan2 aku sume slim aje even dorang makan banyak.. kalo aku makan banyak je confirm bertambah berat badan... pesal eh??? 

"Kadar metabolism kita berbeza. Umur, jantina, jumlah nisbah otot kepada lemak, dan senaman adalah berbeza dan ini adalah penentu kadar metabolism kita, maka bentuk badan kita berbeza. Orang yang kurus tidak bermakna dia cerewet memilih makanan. Ia mungkin disebabkan oleh genetik atau masalah hormon badan. Tidak hairanlah kenapa ada orang masih kekal kurus walaupun sudah makan dengan banyak."


isau jugak ni kalo gemuk berpanjangan... kg xlaku pulak... hahaha... pasni cuti 4bulan kne start exercise balik la ni nampak gayanye.... pe la nasib ko kn nurul asma... 



p/s: classmate aku si Shafiq Munajat ngan si Syawal Parman tuh cabar aku turun 10kg and maintainkan bila bukak sem baru nanti... still da banyak masa ag... so, kne sahut cabaran tuh... go!! go!! chayok!!~~


1 comments:

Syed Mohd Faizal said...

Thanks for that info.. jom2 diet and bersenam..
tp yg makan pastuh tido mmg terbaek!!! ha..ha..

Post a Comment